Meidän ryhmä sai opetustuokion aiheeksi kehyskudonnan. Opetustuokiomme päätimme laatia yhdestä kehyskudonnan osa-alueesta eli helmikudonnasta. Tuokion aluksi esittelimme kehyskudontaa ensin vähän yleisemmin ja sen jälkeen paneuduimme tarkemmin nimenomaan helmikudonnan historiaan intiaani-teeman kautta.
Tässä kuvassa on rannekoru, joka oli yksi niistä töistä, joita opetuskerrallamme oli mahdollista valmistaa. |
Tiivistän seuraavaksi opetustuokioon osallistuneilta opiskelijoilta sekä kurssin opettajalta saamaamme palautetta.
+ Tunnin aloitus (Helmikudonnan historia, intiaanit)
+ Selkeät ohjeet
+ Suunnittelman korostaminen ja sitä myötä suunnittelun oppiminen
+ Materiaalit, työvälineet ja menetelmät hyviä ja tarkoituksenmukaisia
+ Opetustuokion aikana saatu tuki ja kannustus
+ Opettajien hyvä tietämys aiheesta
+ Nettisivustojen esittely
+ Hyvä ajankäyttö
+ Yhteinen loppukeskustelu
+ Työnjako ryhmän kesken oli hyvä, kaikki pääsivät ääneen
- Lankojen pituudesta olisi voinut antaa tarkemmat ohjeet
- Muusta kehyskudonnasta ja erilaisista kehyksistä olisi voinut kertoa enemmänkin.
- Dokumenttikameran avulla demoamisen kanssa hieman ongelmia
- Oppilaita olisi voinut aktivoida enemmän mukaan tunnin alkuvaiheessa
- Oppilaiden omaa ongelmanratkaisua olisi voinut olla enemmän
- Pöytäryhmissä olisi voinut keskustella helmikudonnasta
Kokonaisuutena opetustuokiomme onnistui mielestäni hyvin ja myös saamamma palaute oli asiallista ja opettavaista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti